פרגוואי תחזיר את שגרירותה לירושלים עד סוף השנה

שלמה ריזל No Comments on פרגוואי תחזיר את שגרירותה לירושלים עד סוף השנה

בתום הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא פרגוואי סנטיאגו פניה הודיע נשיא פרגוואי כי בכוונתו להחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים עד לסוף השנה. במקביל, ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת פרגוואי אסונסיון

נתניהו עם נשיא פרגוואי
צילום: אבי אוחיון \ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה, במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק.

בפתח הפגישה, ראש הממשלה נתניהו בירך על ציון 75 שנים ליחסים בין המדינות, ואמר כי הוא ממשיך להוביל את השינוי האסטרטגי ביחסי ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית, וברצונו להוביל את יחסי ישראל-פרגוואי תחת כהונת הנשיא פניה לשיאים חדשים.

בנוסף, רה״מ נתניהו הדגיש כי חשוב שהיחסים הידידותיים בין המדינות יתבטאו גם בתמיכתה של פרגוואי בפורומים בינלאומיים, וכי ישראל תשמח לסייע לפרגוואי בתחומים שונים, בעיקר בתחום הסייבר.

נשיא פרגוואי פניה הודיע לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים עד סוף השנה. במקביל, ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת פרגוואי אסונסיון.

ראש הממשלה נתניהו: ״אני שמח לומר שלנשיא סנטיאגו פניה ולי היה דיון פורה מאוד על חיזוק היחסים בין פרגוואי לישראל. הדבר החשוב ביותר שנעשה מיד, הוא לפתוח מחדש את שגרירות פרגוואי בירושלים ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל באסונסיון. נעשה זאת בנובמבר, יחד עם תכנית כללית להרים את היחסים שלנו בדרכים רבות. אני מקבל בברכה את ההזדמנות הזאת, ואני מברך את שנינו״.

נשיא פרגוואי פניה: ״ראש הממשלה, לפני כמעט שלוש שנים ביקרתי בירושלים, הייתי פוליטיקאי שחולם על פרגוואי אחרת. אמרתי לך בפגישה הזאת שפרגוואי תפתח שוב את השגרירות במקום שאליו היא שייכת, בעיר ירושלים. ולכן אני גאה מאוד, אדוני ראש הממשלה, לצאת בהכרזה הזאת ולוודא שזה יתבצע בהקדם האפשרי. ההיסטוריה שלנו איחדה בינינו, ההווה שלנו מאחד בינינו, אך העתיד יקרב בינינו יותר ממה שהיינו אי פעם״.

בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים, ר׳ הסגל, ר׳ המוסד, ר׳ המל״ל, מזכיר הממשלה, מזכ״צ רה״מ, שגריר ישראל באו״ם והיועץ המדיני; והמצד של פרגוואי השתתפו שר החוץ, שר הכלכלה ושר התעשייה והמסחר.



0 תגובות